Saturday, July 16, 2016

USA külastus / USA trip

See postitus on minu - Marise - USA kogemusest 2015. a juunis-juulis.

Esiteks, kuna ma olen eestlane, siis ma virisesin küllalt palju ja sagedasti. See on sisse programmeeritud. Kui ma tagasi tulin mõni päev tagasi, siis Grossi poes järjekorras seistes, kui üks mees minust ette trügis ja kui iga inimene seal oli täiesti masendunud ilmsega ja hästi ärritunud, siis sain aru, et mul polegi suurt lootust teistsugune olla. See on lihtsalt see, kes ma olen. Eestlane. Üle keskmise optimistlik ja elurõõmus, aga lootusetu nuriseja. Nõnda, kuna reisisime kahe väikese lapsega, nurisesin, hädalsasin, virisesin ja vingusin ma päris palju. See on nagu teraapia. See aitab mul palju paremini  hakkama saada raskustega kui fake it until you make it suhtumine. Mul pole võimet teeselda või endale valetada või kuidagi enesesisendusega endale öelda, et kõik on hästi, kui tegelikult sel hetkel see nii pole. Sest probleem on siin selles, et olemuselt ei ole minu jaoks üldse võimalik näha asju paremini, kui need tegelikult on.

Reis oli nagu reis ikka, perekonna külastamine peamiselt. Näiteks perekonna kokkutulek Matthew´ onu mägimajakeses ehk cabinis. See oli nädal aega. Ja siis ülejäänud tegevused olid näiteks väljas söömas käimine ja ostlemine ja ka templis saime ära käia. Ühe korra käisin ka kinos, vaatamas "Iseseisvuspäeva" teist osa. Just enne iseseisvuspäeva, muidugi. Ja tähistasime mõne raketikesega ka iseseisvuspäeva 4. juulil. Olime ühe nädala haiged, nagu iga kord, kui reisime. Sõime hästi palju, sest kui süüa on kodus hästi palju ja kui on toite, mida tavaliselt ei saa, siis lihtsalt peab kogu aeg sööma. Selle vastu ei saa võidelda.

Järgnevalt siis mõnedest tegemistest eraldi.

Kõigepealt ilm. Ilm oli iga päev hästi päikeseline, kuum ja kuiv. Eestis samal ajal oli pilves, vihmane ja hulga jahedam. Nagu näha piltidelt. Alguses oli kuum ja päikeseline äge, aga lõpuks enam mitte. 35-37 kraadi ja 25% õhuniiskust ning UV kiirgus 9 palli on minu jaoks liiga palju. Nüüd, kodus tagasi, on 20 kraadi väga mõnus, päike ei kõrveta nahka maha. Vihma võiks vähem sadada, siiski.


Mägimaja(ke)

Matthew´ onu ehitas vana maja asemele uue ja uhkema. Nad ei ela seal, vaid see on praegu vaid nagu suvemaja. Tulevikus on plaan seal elada püsivalt, mispärast ehitati maja suur ja korralik ja Austria stiilis.


Meie saime olla peamagamistoas (master bedroom) ja see oli meie vann. Dušš oli erilise aurusaunaga.


See on vaade majast - need on The Tetons.


Naabrite maja ja vaade mägedele.


See on nende kamin. Selgus, et ega tegelikult keegi jahifänn ei ole nende peres, lihtsalt tegu oli väga vana piisoniga.


Terrass. Kõik majas on väga uhke. Onu on advokaat. Mulle isiklikult sobib ka palju väiksem ja palju tagasihoidlikum kodu. Sain päevas kokku 10 000 sammu lihtsalt kodu juures ringi käies.


Mägimajas olles käisime ka Bar T-5-is ehk sellisel ameerikalikul näitemäng-õhtusöögil. See oli mu teine kord. Sõidetakse kaetud vankritega laagriplatsile, süüakse õhtust (oad, liha, mais jms) ja muusikat mängivad kohalikud kantrimehed. Mul on praegu ainult üks foto sellest, kus vankrid on taustal. Näitemängu on sisse kirjutatud ka indiaanlased hobustel mööda kihutamas ja kisamas. 


Siin on mõned igapäevased asjad, mida tegime.
Partide söötmine surnuaia juures pargis:


Mänguasjapoes käik:


Ameerika kohvik, võileivad, root beer, jäätisekokteil:


 Sportsman´s warehouse´i juures ja sees käik. Seal on relvade osakond. Spordi- ja jahipood selline. Natuke kõhe kogu see relvateema.


Lahkumiseelse õhtu hotelliralli kohvrikäruga:


4.juuli hommikusöök kirikus:


Pargis ja mänguväljakul:


Salt Lake City loomaaias:


Uus mänguväljak:




Splash pad ehk selline veemängukoht sealsamas:





Jalutuskäigud siin-seal:


Kanjoni ääres:


Templis käik (foto: ldstemplephotography.net):



Palju süüa: 






Lõpetuseks lihtsalt vaateid (kõik Matthew´ kodu lähedal Idahos):










Kokkuvõtteks: reis oli lastega paras pähkel (nt eriti 10 tundi lennukis, 6 tundi lennujaamas ja 3 tundi autos jms). Ma pole nii sitke, et lastega reisides normaalselt hakkama saada. Aga oli palju toredaid hetki ja kogemusi, mis meelde jäävad.


4 comments:

  1. Woow! Selline mägimaja! Ja millised vaated!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, väike armas suvekodu mägedes. :D

      Delete
  2. wait, what? no English translations? :) that's okay. amazing pictures!!!!!!!!! especially of the bridge and snake river. and the butterfly one! and guess what I just checked out of the library? Drop Dead Diva! super excited to watch it tonight.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh great. Have you liked drop dead diva so far? sorry, I was too lazy to translate.

      Delete